Welkom

Hallo allemaal! Dit is dus mijn blog over de kinderopvang. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, en dat het er een beetje leuk uit gaat zien. Veel lees plezier!!

zondag 7 september 2008

Frankrijk verbied televisie voor baby's

Ik heb gelezen op http://www.kinderopvangtotaal.nl dat Frankrijk de televisie voor baby's wil verbieden. Dit in verband met; leiden tot passiveit, taalachterstand, slaapproblemen en concentratieproblemen. Ik vind dit persoonlijk nergens op slaan, want waarom zouden baby's daar bijvoorbeeld een taalachterstand van krijgen? Ik neem aan als baby's televisie kijken, dat ze juist meer van de taal leren, doordat er andere en meerdere woorden worden gebruikt dan in het dagelijks leven wat er tegen de baby's wordt gezegd.
En waarom zouden baby's daar slaapproblemen van krijgen? Meestal vallen baby's juist in slaap van de televisie omdat het juist eentonig is. Ik zou graag hier jullie mening over willen horen, zodat ik ook meer informatie bij elkaar kan halen, en waarom het nou juist verboden moet worden of juist niet.

2 opmerkingen:

Antoinette Engbers zei

Als baby's in slaap vallen omdat de televisie eentonig is dan kun je je afvragen waarom je je kind dan voor de tv zet. Goede tv programma's kunnen inderdaad heel zinvol zijn om SAMEN met je dreumes/peuter naar te kijken. Maar een kindje in een maxicosi voor het gemak voor de tv zetten, dat kan niet. Dat is echt slecht. Vergeet ook niet dat de hersens van jonge baby's nog heel kwetsbaar zijn. Die zijn nog volop in ontwikkeling. Harde geluiden, veel kleuren en lichtflitsen en snel afwisselende tv beelden zijn helemaal niet goed voor een jong kindje. Een kind heeft rust nodig. Als een kind moet slapen, breng je het naar zijn slaapkamertje. Daar kan het rustig slapen en schrikt het niet wakker van een knallende deur of harde geluiden op de tv. Dus TV voor jonge kinderen JA, maar met mate en samen kijken.!!!

Kinderen zei

Hoi,ik denk ook niet dat het goed is voor een baby om veel tv te kijken. Ze kunnen er wel naar kijken bijv. progamma's waar ze wat van leren. maar om ze idd gewoon zomaar voor de tv te zetten lijkt me niet erg geschikt voor de baby. Ik denk ook niet dat het goed is voor de ontwikkeling zoals juf al eerder in een bericht heeft gezegt.

Maar om het nou helemaal te verbieden.... Ik weet niet wat hier de nu van is. Wie kan het conroleren? Hoe willen ze het verbieden? En wie zegt dat ze kinderprogamma's kijken? Als ze bijv alle kinderprogamma's afschaffen.