Welkom

Hallo allemaal! Dit is dus mijn blog over de kinderopvang. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, en dat het er een beetje leuk uit gaat zien. Veel lees plezier!!

donderdag 4 september 2008

Zindelijkheid

Ik zit wel eens te denken met welke leeftijd peuters/kleuters eigenlijk zindelijk horen te zijn. De een zegt wanneer het kind naar de basisschool gaat, en de ander zegt wanneer het kind op de peuterspeelzaal zit. We hebben het er laatst nog over gehad met de les verzorging wanneer een kind voor de wet zindelijk moet zijn, maar ik zou graag jullie mening willen horen.

4 opmerkingen:

Marlie zei

Ik heb er toevallig met me moeder er over gehad, onder het eten. ik zei dat kinderen die 3 jaar zijn, echt dan wel zindelijk moet zijn. Maar ze zei dat je zoiets hellemaal niet kan zegen. als het kind geen zin heeft, lukt het ook niet. Je kunt het wel leuker maken, als een uitdaging. Maar als het kind dan als nog niet wilt, gaat het gewoon niet.
hele discussie aan tafel. ik kon me gewoon niet voorstellen dat je een kind niet zindelijk kan maken, als je het niet genoeg probeerd.
maar ze zou wel gelijk hebben, zij is de moeder. wat vind jij?

Patricia zei

Ik vind dat je een kind wel degelijk zindelijk kan maken als je er een uitdaging van maakt. maar ik zou alleen niet weten met welke leeftijd dat zou moeten. ze kunnen wel zeggen dat je een kind niet zindelijk kan maken met een uitdaging, maar daar worden ze juist nieuwsgierig van. Dit is mijn voorlopige mening hierover.

Noëmie zei

Ik vind dat kinderen wel zindelijk moeten zijn rond 3 jaar, als ze op de peuterspeelzaal zitten. Als ze 4 zijn moeten ze naar de basisschool, en sommige vinden het misschien niet leuk als ze dan nog elke keer in hun broek plassen.

JuleS zei

hey que sorpresa contestaste muy rápido y visitaste mi blogg gracias !!!

y lo mejor en español wow!!!

saludos!!!