Welkom

Hallo allemaal! Dit is dus mijn blog over de kinderopvang. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, en dat het er een beetje leuk uit gaat zien. Veel lees plezier!!

woensdag 3 september 2008

Up-To-Date

Hoi allemaal.
Ik heb dus de differentiatie Kinderopvang gekozen. Ik vind het best wel een leuke opleiding. Je gaat leuke dingen doen met de klas, en leert veel over de ontwikkeling van de kinderen. Deze periode moeten we ook 30 kinderliedjes kunnen zingen, en daaruit worden er 5 uitgekozen door je juf, en die moet je dus gaan zingen. Ik ken er nu al 26 dus dat is niet zo moeilijk. Het zijn eigenlijk liedjes die ik zelf ook in de kleuterklas heb gehad, waarvan ik er dus aardig wat van herken. Maar er zitten ook liedjes tussen die ik vorig schooljaar in mijn werkveld heb geleerd van mijn begeleidsters.
Je leert ook veel over de verzorging van de kinderen, onder andere hoe je moet handelen als een kind ziek is, en wat je er over moet weten. Dat is eigenlijk best handig, want als je dat allemaal niet weet, kun je verkeerde dingen gaan doen bij het kind, en dat is dus niet de bedoeling.
Verder krijgen we ook elke vrijdag ehbo. Dat is ook best handig dat je weet wat je moet doen als een kind of iemand anders bewusteloos is gevallen, of als je iemand moet verbinden.
Dus kortom is het een zeer leerzame en leuke opleiding tot nu toe!

2 opmerkingen:

Antoinette Engbers zei

Hallo Patricia, goed van jou dat je al 26 kinderliedjes kent

Patricia zei

Ja dat vond ik ook al! Daar wordt het makkelijker van!